Monday, August 06, 2012

Jarang Makan Nasi ?

Akhir-akhir ni aku dah jarang makan nasi tapi perut aku sentiasa kenyang. Sebabnya aku makan kerap tapi kuantiti yang kurang. Kadang-kadang aku makan roti, minum milo, makan oat, kuih, biskut.... paling-paling pun aku makan bubur lambuk tapi sikit lah. So, disamping fiber drink yang aku minum tu (at least ada lah sumber vitamin), perut aku sentiasa rasa kenyang.

Hmmm, aku kurang pasti samada cara aku ni baik untuk diet atau pun tidak. Tapi elok juga aku amalkan macam ni. Jimat pun jimat. tidak perlu beli nasi dengan lauk ayam segala. Set mcD atau KFC. Semua tolak tepi. Ambil yang berserat tinggi ja buat masa ni. Kalau beli roti pun boleh makan untuk beberapa hari.

Hmmm.... sekarang ni pun baru je lepas makan 3 keping dan minum milo suam. Roti rendah lemak gardenia yang Light Fibremeal...Kenyang....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

May J. / Garden feat. DJ KAORI, Diggy-MO