Thursday, August 02, 2012

Rahsia Sebenar Mendapat Bentuk Badan Yang Diidamkan

Yes! Akhirnya saya berjaya mengecilkan saiz badan :-P Dulu kalau nak pakai baju pun terpaksa cari saiz yg besar-besar. Saiz L... yelah nak cover perut. LOL. Sekarang saiz M dah boleh pakai. Saiz S ?.....coming soon...

Sebelum ni berat badan  saya naik mendadak daripada 52kg ~ 64kg. Banyak tak beza? Dasyat kan. Sampai tak larat nak jalan jauh. Baju lama dah bertukar pemilik. Semua bawa balik kampung. Saya terpaksa beli baju baru, saiz baru.

kalau korang baca entry saya yang sebelum ni. Saya pernah amalkan teh hijau, malah sampai sekarang masih ada baki stok teh hijau kat rumah. Minum teh hijau ni ada kebaikannya tapi belum tentu mampu mengecilkan saiz badan dan mengurangkan berat badan. Lagipun tak larat pula nak pergi toilet banyak2 kali. Yela, selepas lebih kurang 8 jam minum teh hijau, mulalah perut memulas2 dan terpaksa pergi ke toilet. Kalau sekali takpe juga. Ini berkali-kali...huhuhu...

Sebagai seoarang wanita, tipulah kalau saya takde perasaan untuk mahu kelihatan cantik. Tapi bila saiz badan dah bertambah, sedikit perasaan malu dan rendah diri tu automatically ada. Hmmmm... Macam-macam produk saya try, tapi semua kurang berkesan.

Akhirnya.....cewahh...

2 minggu lepas, seseorang telah sponsor saya produk ni. (Lihat gambar bawah)

Melaleuca FiberWise (Citrus Orange)

Tipu lah kalau saya katakan berat badan saya turun 10kg. Melampau dalam 2 minggu boleh turun 10kg. Sebenarnya alat penimbang kat rumah saya ni dah rosak....alat tu dah lama....dah sewel sikit. So berat badan tak sure lagi berapa banyak dah turun. CUMA, sekarang saya dah boleh pakai baju2 saiz kecil sikit lah. Nak bergambar pun rasa confident sikit sebab muka dah tak sebulat dulu. Ehehehehe... Okay nanti dah habis 1 bekas tu, saya akan share lagi kat blog ni, apa hasilnya.

Lagi satu, lepas 2 minggu mengambil FiberWise ni, kulit nampak bersih sikit lah. Eloklah. Sy jarang makan buah-buahan. So dgn minum FiberWise ni, boleh dapat vitamin yang cukup. 100% sy berani recommend kat korang. Sebenarnya lepas minum FiberWise ni pun, ada juga rasa nak pergi toilet. Memang lawas baiklah. Tapi normal lah sehari sekali dan takde lah suffer macam minum teh hijau. Siapa yang ada hati nak diet, elok lah ambil benda ni. Harga pun berbaloi, start bulan depan nak beli lah. Kepada yang sponsor bulan ni, terima kasih banyak2 ya...terutama sebab dah recommended me product yang sangat sesuai. I think this product is the best fiber which is good for diet and health that I ever tried..

FiberWise ni mengandungi 7 sumber serat. Kalau minum memang terasa padat dengan serat. 7 serat semulajadi yang unik iaitu sekam psilium, oat, epal, dedak padi, inulin, serat maltodekstrin dan fruktooligosakarida(FOS). Serat2 ni penting untuk menghilangkan toksin, lemak, kolesterol dan sisa buangan dari sistem badan. 

Selain 7 sumber serat, FiberWise ni juga mengandungi:
  • Herba dan botani yang melegakan
  • Vitamin A, C dan E
  • Asid Folik
  • Lactobacillus Acidophilus

Setiap orang ingin kelihatan cantik dan yang paling penting sihat. Cantik dan sihat bukan sahaja luaran, justeru dalaman juga. Sama-sama kita mengekalkannya :-D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

May J. / Garden feat. DJ KAORI, Diggy-MO