Friday, September 14, 2012

Rambut Aku Gugur :(

Siapa yang tidak risau kalau rambut gugur. APTB (apa pun tak boleh)...

Memang rambut akan gugur setiap hari. Kalau jumlah sikit boleh lah aku terima hakikat tapi kalau gugur dalam kuantiti yang banyak, hati mana yang tak risau wei....

Sebelum ni rambut aku memang panjang sampai paras pinggang. Tapi bulan lepas terpaksa gunting pendek ke paras bahu sebab rambut gugur mendadak bulan lepas. Punca sebenar kurang pasti sebab sebelum ni ok je. Takde tanda-tanda, xde intro, terus je gugur banyak sampai hampir nampak kulit kepala. Of course sebagai perempuan, jiwa tak tenteram. Waaaaa gitu...tapi serius.... sampai tak senang duduklah.. Bad mood tau..

Langkah pertama yang aku terpaksa ambil, apa lagi....... pergi saloon dan gunting rambutlah. kedua, mencari sebanyak mungkin tips berguna daripada internet. Antaranya, perap santan fresh di kepala, sapu lidah buaya (eloe vera), minum air masak sebanyak mungkin dan banyak lagi. So yang aku sebutkan tadi tu semua aku dah buat pun.

Sekarang dah hampir sebulan. Ada lah perubahan sikit-sikit hasil usaha aku sendiri. Teringin nak buat rawatan dengan pakar rambut tapi mahal, duit tara. So aku cuma buat rawatan yang simple but nice. Murah pun murah. Natural dan guna bahan-bahan semulajadi. Buat rawatan sendiri sudah. Tidak payah susah-susah pergi jumpa pakar. Lainlah kalau ada duit banyak. Tapi perlu jumpa doktor lah untuk khidmat nasihat. Memandangkan aku kena tidur awal malam ni. So esok lah aku sambung update blog dan share bagaimana aku buat rawatan rambut sendiri yang paling simple.

Memang nampak hasil tapi masih terlalu awal untuk ditentukan. Usaha akan diteruskan sehingga rambut ni menjadi lebat seperti yang sebelum ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

May J. / Garden feat. DJ KAORI, Diggy-MO